Pierwsze kroki konfiguracji sync.magico
Kilka ważnych czynności, które warto wykonać przed dodawaniem nowych produktów.

sync.magico
Autor Bartłomiej Banaczyk
Odpowiednia pierwsza konfiguracja sklepu internetowego to czynność bardzo ważna. Wszystkie opisane w tym artkule funkcje możesz zmienić również w trakcie działania sklepu, w dowolnym momencie. Jednak później uzupełnienie ich może wymagać od Ciebie dużo więcej pracy niż obecnie. Dla przykładu, jeśli tworzysz sklep z telefonami i na start nie zdefiniujesz cechy "Wielkość ekranu", później gdy dodasz już kilkaset telefonów uzupełnienie jej będzie wymagało edycji każdego produktu i uzupełniania dodatkowego pola.
Dlatego poniżej przedstawiamy listę wraz z instrukcjami - jakie kroki najlepiej wykonać na początku aby ułatwić sobie uzupełnianie sklepu internetowego.
Zdefiniuj kategorie
Aby skonfigurować drzewo kategorii należy przejść do grupy Katalog > Kategorie produktów.
W widoku listy kategorii poprzez "przeciągnij i upuść" ustaw odpowiednią kolejność i relacje rodzic-dziecko dla kategorii. Kolejność i drzewo kategorii zostanie w tej samej formie zastosowane w Twoich sklepach internetowych.
Drzewo kategorii jest wspólne dla wszystkich sklepów podłączonych do sync.magico. Można jednak włączyć lub wyłączyć wyświetlanie kategorii w konkretnym sklepie. Zarządzanie wyświetlanymi kategoriami odbywa się w Ustawienia sprzedaży > Marketplace. Należy przejść do edycji interesującego nasz sklepu i w zakładce Kategorie zaznaczyć kategorie, które chcemy używać w sklepie.
Przygotuj listę cech produktów
Cechy produktów to w nomenklaturze e-commerce specyfikacja produktu. Często przedstawiane są w sklepach jako tabele z szczegółowymi informacjami o produkcie. Ich początkowa konfiguracja jest ważna, ponieważ dodanie jednej cechy w późniejszym etapie powoduje konieczność edycji wszystkich wcześniej dodanych produktów. Operacja oczywiście możliwa, jednak pracochłonna.
Lista cech jest globalna dla wszystkich produktów w sync.magico. Nie wszystkie cechy muszą być jednak uzupełniane przy każdym z nich. te, które zostaną pozostawione puste - po prostu się nie wyświetlą.
Zarządzanie listą cech odbywa się w zakładce Ustawienia sprzedaży > Cechy.
Skonfiguruj grupy cenowe
Grupy cenowe pozwalają przypisać do jednego produktu wiele różnych cen. Mogą być wykorzystane m.in.
- do tworzenia osobnych grup cenowych dla partnerów B2B
- do określania cen w różnych walutach
- do tworzenia czasowych promocji, np grupa cenowa o nazwie "Black friday"
Dzięki wykorzystaniu grup cenowych możemy precyzyjnie określać ceny produktów w różnych sytuacjach. Pozwala to nadać im odpowiednią formę i końcówki, w przeciwieństwie do budowania rabatów procentowych.
Jeżeli nie planujesz tworzenia strefy B2B lub innych powyższych sytuacji - wystarczy Ci jedna, podstawowa grupa cenowa.
Zarządzanie grupami cenowymi odbywa się w zakładce Ustawienia sprzedaży > Grupy cenowe.
Utwórz magazyny
Sync.magico potrafi obsługiwać wiele magazynów produktów. Podstawowy magazyn to najczęściej magazyn fizyczny sprzedawcy. Można jednak skonfigurować system tak, aby obsługiwał również magazyny w innych lokalizacjach (np inne oddziały firmy) lub magazyny zewnętrznych hurtowni (integracje dropshippingowe).
Wpięcie każdej nowej integracji z zewnętrzną hurtownią stworzy osobny magazyn, w którym stany będą automatycznie synchronizowane ze stanami dostawcy.
Magazyn podstawowy tworzony jest automatycznie. Zmienić jego nazwę lub stworzyć nowe magazyny można w zakładce Ustawienia sprzedaży > Magazyny.