CMS Dodawanie elementów do menu na stronie
sync.magico
Autor Michalina Banaczyk
Aby modyfikować pozycje w menu na naszej stronie internetowej wystarczy kilka prostych kroków w panelu zarządzania magico CMS.
Jest to niezwykle proste i intuicyjne, dlatego bez problemu poradzisz sobie z tym zadaniem.
Pamiętaj jednak, że najważniejsze, aby menu było czytelne i intuicyjne!
Postaraj się na głównej belce umieścić wyłącznie najważniejsze pozycje, a pozostałe zamieść w rozwijanych elementach.
Przejdźmy zatem do praktyki. Poniżej znajdziesz instrukcję jak dodać pozycję do menu. W tym przypadku będzie to pozycja, która ma się znaleźć w liście rozwijanej.
KROK 1
Stwórz podstronę lub element, do którego będziesz chciał kierować użytkownika.
Dziś będzie to dla nas podstrona. Ważne, aby była ona włączona i odpowiednio umiejscowiona w hierarchii podstron.
KROK 2
Przechodzimy do zakładki "Menu" w "Zarządzanie stroną". Najpierw wybieramy, które menu chcemy edytować - na stronie możemy mieć ich kilka.
KROK 3
Teraz musimy odnaleźć przygotowaną wcześniej podstronę. Rozwijamy pozycję "Podstrony" i wybieramy z dostępnych opcji lub wyszukujemy naszej pozycji poprzez użycie "szukajki". Kiedy już ją znajdziemy wystarczy, że klikniemy na przycisk z plusikiem - a dana podstrona przeniesie się na sam dół elementów menu po prawej stronie.
Do menu możemy także dodać inne elementy, np. bezpośrednią galerię zdjęć czy link zewnętrzny. W takim przypadku z listy po lewej stronie należy wybrać odpowiednią opcję.
"Element własny" pozwala nam zaproponować dowolny tekst, który zostanie wyświetlony oraz ustawić link, do którego będzie kierować ten element.
KROK 4
Teraz, kiedy już mamy dodaną pozycję do menu, należy ją tylko przesunąć w odpowiednie miejsce. Aby to zrobić, należy kliknąć i przytrzymać ikonkę ze strzałeczkami, a następnie przesunąć element w odpowiednie miejsce. Można tutaj przesuwać góra-dól, ale również w prawo-lewo.
Przesunięcie prawo lewo wpływa na to, że element stanie się podrzędny lub nadrzędny w stosunku do innej pozycji menu. Jeśli zatem chcemy umieścić naszą podstronę po rozwinięciu zakładki "dla uczniów i rodziców" - musimy przesunąć ją w odpowiednie miejsce pod tą zakładką.
Menu zapisuje się automatycznie, zatem po wprowadzeniu zmian wystarczy, że odświeżysz swoją stronę, a zmiany powinny być już widoczne!