Psychologia decyzji e-konsumenta

Image Description
Bartłomiej Banaczyk
30 października 2017
Share:

Badania pokazały, że decyzje konsumentów w internecie nie zawsze podyktowane są racjonalnymi argumentami. Ponad 90% kupujących podejmuje decyzję zakupową na podstawie zdjęcia produktu umieszczonego w sklepie internetowym. Aby wstępnie ocenić produkt i zadecydować o jego kupnie potencjalny klient potrzebuje tylko 90 sekund. Po tym czasie może porzucić przeglądanie naszej witryny i więcej do niej nie wrócić.

Serwis Vouchercloud przygotował infografikę, w której wykorzystał kilkanaście badań przeprowadzanych na konsumentach w kontekście zakupów przez internet. Wnioski jakie można wyciągnąć z efektów tych badań powinny zostać wyciągnięte przez nas i wykorzystane w Twoim e-biznesie.

Decyzje zakupowe klientów podejmowane są w 90 sekund. Zwykle na podstawie zdjęć lub filmów video produktu. Bardzo istotne jest oferowanie wielu ujęć i kilku różnych fotografii sprzedawanego przedmiotu. W przypadku 25 na 100 reklamacji jako powód podawana jest informacja "Produkt nie jet tym czego oczekiwałem". Posiadanie wiernych zdjęć zmniejsza ryzyko reklamacji.

Infografika - Zachowania konsumentów w internecie

O autorze

Image Description

Bartłomiej Banaczyk